YouSee hjælp

Forbedr forbindelsen på din KAON 3420-router

Tjek, om der er driftsforstyrrelser på din adresse 
De kan nemlig være årsagen til, at din internetforbindelse er langsom eller ustabil. 
Er der driftsforstyrrelser på min adresse?

  1. Tjek, om kablerne sidder rigtigt 

    • Hvis din computer er kablet til din router, skal kablet sidde i LAN-stikket i routeren. Tjek, om kablet sidder rigtigt både i din router og i computeren. 

  1. Genstart din router

    • Tryk på powerknappen – eller sluk for strømmen til routeren.  

    • Vent 30 sekunder, før du tænder igen.  

    • Giv routeren 20 minutter til at starte igen.



router_grid2
  1. Tjek om der er konstant lys i lamperne Power, DSL 1 og Internet. 

    • Er du på wi-fi, skal wi-fi-lampen også være tændt. 

image
  1. Brug den hurtigste netværkskanal 

    • Log ind på Mit YouSee, og vælg Bredbånd

    • Scroll ned til Dit trådløse netværk, og vælg Start optimering

    • Netværkskanalen står nu på Auto og routeren vælger selv den bedste kanal.


  1. Giv din wi-fi de bedste betingelser 

    • Sørg for, at din router er centralt placeret og ikke gemt bag møbler og vægge.

  1. Test, om I er for mange om forbindelsen 

    • Prøv at slukke for fx streaming. Og tjek så, om det hjælper på hastigheden.  
      Hvis det gør det, kan det være en god idé at opgradere din forbindelse. 
      Læs mere om mulighederne her.

  1. Nulstil din router

    • Routeren får de oprindelige fabriksindstillinger igen, når du genstarter den.  

    • Tryk en spids genstand, fx en kuglepen, mod resetknappen i 20 sekunder.  

    • Routeren er klar igen efter 20 minutter. 



image


Driller forbindelsen stadig? 
Kontakt os endelig, så kigger vi på det sammen.  



Fandt du ikke svaret du ledte efter?

Gå til hjælp, for at få en oversigt over alle vores guides, eller søg på vores forum for at se, om andre har haft netop din udfordring samt hvad løsningen er.

Hjalp denne side dig?

Har du brug for yderligere hjælp?