Der kan være forskellige årsager til problemer med at logge ind på Mit YouSee. Vi har i denne artikel samlet de mest typiske problemstillinger samt løsninger.
Fejlet login med MitID
Hvis du oplever fejl, når du prøver at logge ind med MitID, kan det skyldes, at du endnu ikke har oprettet dit YouSee login med MitID. Du skal derfor oprette et YouSee login med MitID (også selvom at du har brugernavn i forvejen). Det er mere sikkert, og du slipper for at huske på brugernavn og adgangskode.
Har du ikke allerede oprettet dit YouSee login med MitID, kan du gøre det her:
Glemt brugernavn eller kode
Har du glemt dit brugernavn eller adgangskode til Mit YouSee, kan du benytte mail/telefonnummer eller MitID til at genfinde dit login. Dit brugernavn kan ofte være din mailadresse, mobilnummer eller kundenummer. Du kan få direkte adgang til at ændre din adgangskode eller genfinde dit login her:
Benyt brugernavn for at genfinde dit login
Vær opmærksom på, at din tilknyttede mail eller telefon-nummer stadig skal være aktivt.
Brugernavnet er allerede i brug
Når du skal oprette et nyt login, kan der stå, at brugernavnet allerede er i brug. Det skyldes, at du måske allerede har et brugernavn. Du kan dog blot vælge et nyt brugernavn.
Problemer med adgangskode
Kravene til adgangskoden kan have ændret sig fra dengang, du valgte din kode. Din adgangskode skal indeholde:
Mellem 10 og 32 tegn
Må ikke være den samme som dit brugernavn
Må ikke indeholde specialtegn samt bogstaverne Æ, Ø eller Å
Vi anbefaler, at du i stedet opretter et login med MitID - det er mere sikkert, og du slipper for at huske på brugernavn og adgangskode. Har du ikke allerede oprettet login med MitID, kan du gøre det her:
Kan du ikke se dine abonnementer på Mit YouSee?
Hvis du har et login med brugernavn og adgangskode, men ikke kan se dine abonnementer, når du er logget ind, kan det skyldes, at du har fået et nyt kontonummer. Det kan du løse ved at oprette et login med MitID, hvis du endnu ikke har gjort det. Det kræver dog, at du er den juridiske ejer af abonnementet, for at du kan se alle dine abonnementer.