Du kan altid se dine forbrugsspecifikationer i Mit YouSee. Indholdstakserede tjenester fremgår som "sms varekøb".
En indholdstakseret tjeneste er en fysisk eller digital tjeneste, som du køber via sms. Det kan fx være tog- eller busbilletter, donationer, mobilspil eller abonnementer, der trækkes hver måned.
På din regning eller i Mit YouSee kan du se det nummer, der er benyttet til købet - fx 1963 eller 1415. Beløbene fremgår som "sms varekøb".
Vær opmærksom på, at vi opkræver dit forbrug bagudrettet - så køber du en togbillet i januar, vil den først fremgå af din regning for februar.
Du kan på din forbrugsoversigt i Mit YouSee se, hvilket nummer der opkræver dig for tjenesten.
Hver udbyder har et 4-cifret servicenummer, som du kan slå op her. Kontakt herefter udbyderen for opsigelse.
Her kan du få hjælp til at finde dine forbrugsspecifikationer i Mit YouSee.
I Mit YouSee kan du sætte spærringer på dit mobilabonnement, fx for indholdstakserede tjenester.
Sådan gør du
Så skal du trykke på MitID i login-vinduet. Herefter vil du via instruktionerne på skærmen blive guidet til at oprette et YouSee Login.
Fremover logger du ind i Mit YouSee med MitID eller brugernavn og adgangskode.
Du bruger samme YouSee Login til at logge ind på alle dine tjenester fra YouSee.
Tryk på pilen ud for det mobilnummer, du vil sætte spærring på.
Tryk på Indstillinger, og vælg Spærringer.
 Scroll helt ned i bunden og aktivér Spærring for indholdstakseret sms. 
Du har nu opsat spærring for indholdstakserede tjenester. Du kan også sætte et loft over dit forbrug med Saldomax.
Hvis du er utilfreds med indholdet i en indholdstakseret tjeneste, kan du henvende dig til leverandøren af indholdet.
Hvis du derimod mener, at opkrævningen for brug af indholdstakserede tjenester ikke er korrekt og ikke overholder gældende retningslinjer i rammeaftalen, kan du klage. Det gælder, hvis du mener, regningen er blevet for høj - enten fordi beløbsgrænserne i rammeaftalen ikke er overholdt, eller fordi den aftalte Saldomaks-grænse på dit abonnement er overskredet.
Du kan indsende din klage på vores klageside for forbrugsklager. Hvis du har spørgsmål til din klage, kan du kontakte YouSee.
Se vilkår for mobilbetaling i dokumentet Abonnementsvilkår for YouSee's mobiltjenester (PDF).