YouSee hjælp

Humax tv-boksen kan ikke logge på

Hvis du får en fejlmeddelelse om, at tv-boksen ikke kan logge på, så er der primært to årsager til problemet. Enten er der problemer med din netforbindelse eller en manglende aktivering af din tv-boks.


En uddybende meddelelse fortæller dig, hvor fejlen ligger, hvor der fx kan stå:

  • Ingen IP-adresse

  • Boksen er endnu ikke aktiveret


Får du en fejlmeddelelse om Ingen IP-adresse, så tyder det på, at der kunne være problemer med din netforbindelse.

Hvis din forbindelse mellem tv-boks og modem er forbundet via wi-fi, så kan problemet være, at forbindelsen til modemmet ikke er stabil.

OBS

  • Vi anbefaler at modemmet er anbragt så frit og så højt som muligt og gerne så tæt på tv-boksen som installationen tillader det.

  • Hverken tv-boks eller modem bør stå ovenpå andet elektronisk udstyr, da dette kan forstyrre signalet.

Skyldes fejlen rækkevidden på dit wi-fi netværk, kan du forbedre dit wi-fi netværk med vores WiFi booster. Klik her og læs mere – samt få hjælp til opsætning.



Hvis din tv-boks stadig ikke har forbindelse til internettet

Hvis tv-boksen stadig ikke logger på eller finder forbindelse til netværket, bør du tjekke følgende:


Tjek dit modem

Start med at tjekke om dit modem er tændt og om netforbindelsen virker som den skal. Prøv så at genstarte dit modem. 

Hvis du stadigvæk får fejlmeddelelsen når dit modem er genstartet, så skal du kontakte YouSee.


Tjek din ordrebekræftelse

Får du en fejlmeddelelsen Boksen er endnu ikke aktiveret, så tyder det på, at tv-boksen ikke er aktiv endnu. I den ordrebekræftelse, du har modtaget kan du se, hvornår din tv-boks bliver aktiveret.

Prøver du at benytte boksen før aktiveringsdatoen, så vil du få denne fejlbesked. Du kan nemlig ikke bruge tv-boksen før den er blevet aktiveret.

Hvis boksen burde være aktiv, så skal du kontakte YouSee.



Virker det ikke?

Kontakt os, så kigger vi på det sammen.

Var denne side brugbar?

Har du brug for yderligere hjælp?